Astrid van Leeuwen over The day after tomorrow

Onlangs had ik een voorbespreking voor de trendsessie van 9 november met Rik Vera en Bernd Damme. Zij kenden elkaar nog niet, dus een kennismaking vond ik wel heel belangrijk.

Rik vond nog net een gaatje in zijn drukke agenda want wat hij momenteel verkondigt met “The day after tomorrow” slaat erg goed aan in Nederland en België en ook daarbuiten. Mensen om mij heen die hem eerder gehoord hebben, zeggen tegen mij:
Ik wil er zo graag nog een keer heen…. Dus ik ben blij dat ik hem heb kunnen strikken voor het NII.

Ik ken Rik al vrij lang (we hebben een geschiedenis samen bij Desso). Als spreker heb ik hem recent 2 keer gehoord en het is wel heel erg een wake-up call wat hij vertelt. Wij weten allemaal dat de wereld verandert, dat de consument zich anders gedraagt, maar je weet soms totaal niet wat jij er dan vervolgens mee moet. Dat geldt wat mij betreft voor ondernemers, marketeers, leidinggevenden maar zeker ook voor designers. Uiteindelijk zouden designers nog veel meer moeten begrijpen van het gedrag van consumenten om tot sterke en mooie creaties te komen. Het zijn DE mensen die ontwikkelingen volgen van buitenaf. En hij laat je voelen, dat je er zelf ook echt iets mee wilt doen.

Er zit een briljante eenvoud in de ideeën die hij als voorbeeld verteld, en altijd denk je; ja dat had ik toch ook kunnen bedenken? Een van zijn favorieten op retail vlak nu is de Onebookshop in Japan

Er ligt maar 1 boek per week, mensen staan in de rij voor de nieuwe uitgave, het is daarmee ongeveer een expositie of evenement geworden. En belangrijker nog: voorheen las de doelgroep maar 12 boeken per jaar bijvoorbeeld en nu 30. Het gaat 9 november niet over vandaag of morgen, maar de dag er na en over customer experience, (engagement). En daar hebben we het allemaal over, dus kom en laat je onderdompelen in de inspiratie van de middag.

Wil je na zo’n dag nu meer weten over hoe je innovatie in jouw eigen bedrijf krijgt, schroom niet om die vraag aan ons te stellen. We helpen graag de verbinding te leggen naar inspirerende mensen die je kunnen begeleiden. We doen het steeds vaker!

Lees meer over de trenddag van 9 november

Agenda

Gratis toegang tot Maison&Objet! 19 t/m 23 januari 2018 Trendreis Milaan 2018 18 t/m 20 april 2018 volledige agenda >

Twitter

Herstel wachtwoord

Geef je e-mail adres. Een nieuw wachtwoord wordt verzonden.