Na een zeer succesvolle 15e NII trendreis naar Milaan een trendspots met hoogtepunten.
Vrolijk Pasen.
Deze week: Highlights uit Milaan
Onze jaarlijkse trendforecast met Lidewij Edelkoort op vrijdag 24 mei. Als je nog niet hebt ingeschreven, doe dat dan nu via info@interieurinstituut.nl.
Of lees alles over het programma hier »
Voor mij een hoogtepunt, de expositie van Missoni Home in de wijk Brera. Vrolijk gebreide decors waren voor iedere bezoeker een bron van plezier en inspiratie.
We are perennial suckers for a good Afghan blanket, but in Milan this week, Missoni Home took the neo-crochet craze to a new level with an entire house knit out of crochet. The Home Sweet Home project, a collaboration with the artist Alessandra Roveda for Milan Design Week, created an entire house within the Missoni Home showroom in Milan’s Brera design district,
Een intrigerend project van Google in Milaan. Door een armband wordt gemeten in welke ruimte je op je best bent.
Google has partnered with scientists on a Milan design week exhibition that shows how different aesthetic experiences can impact our health and wellbeing.
Developed with scientists from John Hopkins University in the USA, A Space for Being features three rooms with subtly contrasting interiors.
Each one has been designed using the principles of neuroaesthetics – a branch of science the explores how visual aesthetics can impact our brains and physiology.
Beleving, dat is waar het om draait bij de vestiging van Starbucks Reserve in Milaan. Publiek dat applaudisseert als de koffie gebrand is.
Espresso was a gift from Milano to the rest of the world—we were merely the messengers. Opened in September 2018, this Starbucks Reserve Roastery pays tribute to the passion, science and craft of coffee found within these city streets.
Modewerk Tod’s verbaasde ons met een bijzondere expositie over schuilplaatsen.
Tod’s No_Code examines the changes happening in contemporary society resulting from the rapid progression we are seeing in existing codes: the way we work, our interpersonal relationships and our ever evolving clothing and style needs.