NII verbindt

Het Nederlands Interieur Instituut (NII) geeft trends door ter inspiratie. Hiermee bevorderen we de ontwikkeling van de Interieur & Lifestylebranche. Het is bestemd voor de afdelingen directie, inkoop, productontwikkeling, styling, marketing van de industrie, leveranciers en grote retailpartijen.

NII inspireert mensen

We geven trends door ter inspiratie. Hiermee bevorderen we de ontwikkeling van de interieur & Lifestyle branche. De kracht van NII is ‘verbinden’. We zoeken connecties tussen diverse partijen in de branche en faciliteren een netwerk waarbij onze gasten met elkaar verbonden worden. We verbinden creativiteit met business.

Het NII biedt een platform aan waar je lid van wordt en daarmee toegang krijgt tot de activiteiten en ons netwerk. Drie keer per jaar wordt een trenddag georganiseerd, live, op verschillende locaties. We geven trendboeken uit van Li Edelkoort en van Zuzanna Skalska en organiseren daarnaast trips naar Milaan of andere designsteden.

Vaste trendsprekers:

Li Edelkoort

Lidewij Edelkoort is een van ‘s werelds beroemdste trendforecasters. Als een intuïtieve denker reist ze de wereld rond en bestudeert de evolutie van sociaal-culturele trends voordat deze informatie wordt gedeeld met haar klanten in uiteenlopende industrieën, zoals mode, textiel, interieur, auto’s, cosmetica, detailhandel en voedsel. Het in Parijs gevestigde bureau onderzoekt in opdracht van NII de trends op het gebied van Interieur & Lifestyle. Dit onderzoek wordt elk voorjaar exclusief en als eerste gepresenteerd in Nederland voor het NII. Daarbij wordt een trendboek uitgegeven.

Zuzanna Skalska

Zuzanna is een bevlogen denker en prater. Ze heeft een sensor voor het registreren van trends in economie, technologie, milieu, maatschappij en politiek. Hiervoor bezoekt ze 25 internationale beurzen per jaar in diverse branches en ziet dat als startpunt om haar inzichten te verzamelen. Zuzanna weet deze inzichten te verbinden en een haarfijne analyse te maken van die dingen die een ander nodig heeft voor zijn of haar toekomstige business. Vanuit NII geven we elke twee jaar een Trend Book uit van Zuzanna’s trends.

Waarom NII? Leden zeggen:

Voor het vertalen van globale wereld trends, naar eigen producten
Ik ben na een NII-middag ‘out-of-the-box' en helemaal weer opgeladen met niewe energie
Inspirerende lezingen, het NII biedt meerdere activiteiten met enorme afwisseling
Om op de hoogte te blijven, het NII dwingt je om actueel te blijven, meerdere afdelingen gebruiken inspiratie, dus we volgen het organisatie breed
Voor de ontwikkeling van nieuwe collecties

WIE WE ZIJN…

Karin Bisschop
Astrid van Leeuwen
Roeland Smits
Edvard Daamen
Meindert Bos

Vragen over events, trips of lidmaatschap?

Nederlands Interieur Instituut
p/a Stationsweg 106
6711 PX EDE
info@interieurinstituut.nl

Neem gerust contact met ons op:

Edvard Daamen
Astrid van Leeuwen