Vorige week (25 september 2018) overleed Anthon Beeke, de partner van Lidewij. De laatste jaren altijd aanwezig bij de forecasts van Li op onze trenddagen. Hij had een zwak voor kleerhangers. Deze is voor Anthon!
Deze week
DDW trendtour: op 24 oktober kun je mee om samen met Zuzanna Skalska de meest inovatieve presentaties van de Dutch Design Week te ontdekken. Voor meer info klik hier
Trenddag najaar: op 8 november de trenddag najaar over Circulaire Economie. Met o.a. Sabine Oberhuber oprichter van Turntoo. Binnenkort ontvang je het volledige programma in je mailbox.
"Dit interview met Lidewij en Anthon stond recent in de Volkskrant, een mooi beeld van twee bijzondere mensen. Op 25 september overleed Anthon, hij laat een geweldige erfenis voor de grafische wereld achter. Lezen dus!"
"De industrie ontdekt de man steeds meer als een doelgroep en past dus marketing en strategie aan. Speciale mannenwinkel dus."
Industries concerning themselves with self-care and relaxation have predominantly targeted women, however these industries are slowly adapting to calls for gender inclusivity. By actively catering to the design-related needs and preferences of many male consumers, such products and services are able to broaden the consumer base of the brands in question, while giving male consumers a way to explore self-care in ways that avoid the reluctance that can stem from societal norms and expectations.
"Alexandra Kehayoglou maakt met de hand verbazingwekkende tapijten waarmee ze bekende plaatsen laat zien. Op deze manier wil ze de schoonheid van Argentinië laten zien. Maar ze werkt soms ook controversieel, zoals de Santa Cruz-rivier, die is aangetast door de mens."
Alexandra Kehayoglou (Buenos Aires, 1981) is a visual artist who works primarily with textile materials. She creates her pieces in her studio in Buenos Aires, utilizing a wide array of technical skills with which she produces works combining textiles, sculpture and installation. She is primarily interested in production processes bringing together art and craft, and develops functional works as complete works of art, in which knowledge of the materials, the technique, and spectator are inseparably intertwined.
"Je kunt nu stemmen op je favoriete food design project. De winnaar is te zien op de komende Dutch Design Week in Eidhoven."
This international incentive prize encourages innovative and disruptive designs for a culturally rich and sustainable food future. The nominees are Alexandra Genis (Russia) with her artificial spices project Atoma, Adelaide Lala Tam (Hong Kong) with 0.9 Grams of Brass, a vending machine with a hidden meaning, and Kuang-Yi Ku (Taiwan) with his project, Tiger Penis Project, to synthesize artificial animal parts. All are in the running for winning the jury prize and the audience award that will be awarded during the Dutch Design Week on 26 October 2018.