Fotograaf Eric Pickersgill schetst indringende beelden van een wereld zonder mobiele telefoons en hoe we aan dat stereotype gewend zijn geraakt. Bekijk artikel »
Deze week
Enjoy!
Edvard
Het loopt al goed vol na onze aankondiging voor de trendtour tijdens de Dutch Design Week. Dus als je nog overweegt mee te gaan, wacht niet te lang met aanmelden!
Lees hier meer over het programma »
De uitnodiging heb je in je mailbox ontvangen, maar vergeet niet in te schrijven voor de trenddag van 5 november met Christine Boland bij Auping in Deventer.
https://youtu.be/YAesKbvl8LI
Het jaarlijkse festival Burning Man is weer achter de rug, de impressie geeft een goede indruk van wat er zich in de woestijn afspeelt.
Once a year, tens of thousands of people gather in Nevada’s Black Rock Desert to create Black Rock City, a temporary metropolis dedicated to community, art, self-expression, and self-reliance. In this crucible of creativity, all are welcome.
Iedere twee jaar staat papier centraal tijdens CODA Paper Art, de meest bijzondere creaties die gemeen hebben dat papier de basis is.
In de wereld van papier gaan schoonheid en kleurenpracht hand-in-hand met thema’s als duurzaamheid, actualiteit en innovatie. Papier is een fantastisch materiaal dat kunstenaars en ontwerpers al eeuwenlang inspireert.
De visie van Faith Popcorn over de toekomst van voedsel.
Right now, we’re in the middle of what’s been called an orthorexic moment – consumers are adopting stringent, “free-from” eating in droves. Bubbling below the surface of this behavior: An attempt to control their uncertain lives by controlling what they eat by shunning gluten, animal protein, additives, GMO’s, and more. But food and the role it plays in our lives is about to leap ahead and defy its past definition. The team of visionaries at Faith Popcorn’s BrainReserve are constantly detecting new indicators which have intense implications for brands and businesses.
Wil je het rapport ontvangen, vraag het aan via info@interieurinstituut.nl
Het resultaat van de samenwerking van Nendo met Fritz Hansen is een stoel die volledig herbruikbaar is.
20 years ago, a designer would only think about the head of the product: How do we produce it? How can we sell it, how will people use it?’ declares Nendo founder, designer Oki Sato, swivelling slightly on the wheels of his latest creation for Danish furniture brand Fritz Hansen. ‘I think more and more designers now look at the tail of the product, how will it be thrown away and what’s going to happen after that.’