Workshops ‘Future Living’

Workshops ‘Future Living’

De wereld verandert steeds sneller. Technologie die nu nog bijna ongrijpbaar lijkt, wordt gemeengoed in komende jaren. Bedrijven die decennia lang een branche domineerden, verdwijnen plotsklaps en nieuwe ventures en ideeën winnen aan kracht. Zij veroveren markten met een ongekende snelheid die we niet eerder zagen. De impact hiervan is voor ons allen voelbaar. Als manager, ondernemer, maar ook de medewerker op de werkvloer. De manier hoe we onze klanten vinden, behandelen en wat ze van ons verwachten verandert radicaal. Echter, de manier hoe we met deze ontwikkelingen omgaan (daarop blijvend inspelen) en we deze weten te benutten in ons voordeel gaat bepalen of we ook in de toekomst succesvol zijn.

beeld FL

Het Nederlands Interieur Instituut lanceert daarom ‘Future Living’, een nieuwe programma om samen te werken aan een lancering van een nieuw en krachtig businessmodel voor jouw onderneming. De insteek is dan ook dat we in het komend jaar dit/deze businessmodel( len) gaan ontwikkelen en implementeren. Kortom, geen vrijblijvende workshops, maar constructief aan de slag met experts, bright minds in je eigen bedrijf en ervaringen delen met vakgenoten.

Het is onze ambitie volgend jaar tijdens de Dutch Design Week (2017) in Eindhoven deze nieuwe concepten te kunnen lanceren in een nog te bouwen ‘huis van de toekomst’.

Future living, Dutch Design Week_Pagina_54_Afbeelding_0001

Het programma:

• Vier workshops (van een dagdeel)
• Bezoek disruptive start-up
• Persoonlijke begeleiding
• Een inspiratiereis (optioneel)
• Toegang tot relevante experts/literatuur

I. Kick-off ’Future Living’

17 februari 2017 9.00 - 13.00, aansluitend lunch

I. Ontdek de trends van de toekomst;
II. ‘Change or Die’, welke ontwikkelingen zullen de komende tien jaar onze bedrijven beïnvloeden?
III. Businessmodel innovatie, de theorie.
Met als gastspreker: Zuzanna Skalska

© LISA KLAPPE

II. ‘Design’

25 april 2017 14.00 - 18.00, aansluitend diner

I. ‘Learn from the best’, wat we kunnen leren van innoverende bedrijven van over de hele wereld (best practices);
II. Hoe vind ik de sweet spot? Welke problemen voor mijn klant zijn relevant en kan ik blijvend oplossen?
III. Ontwerp je eigen waardepropositie en concept businessmodel;
IV. (met aansluitend) Bedrijfsbezoek, kijkje in de keuken bij een interessante start-up.
Met als gastspreker: Dirk Schouten

introductie_dirkschouten

III. ‘Build & measure’

30 juni 2017 9.00 - 13.00, aansluitend lunch

I. Pitch, presenteer je nieuwe concept business­model en krijg feedback van je peers en een panel van experts;
II. Hoe bouw je een MVP (minimal viable product) en test je je propositie?;
III. Organiseer je resources voor de beste resultaten met aandacht voor:
I. HRM-team, hoe verzamel je de juiste talenten om je heen;
II. Hoe financier je je model?
III. Supply-chain;
IV. Technologie;
V. Data (bouw je eigen dashboard).
Met als gastsprekers: een panel van 3 experts/ondernemers met diverse achtergronden.

IV. Launch & Implement

Datum nader te bepalen

I. Hoe lanceer je een nieuwe business­model en krijg je je stakeholders gemotiveerd? Met aandacht voor: hoe om te gaan met personeel, klanten, leveranciers en de overheid;
II. Maak je businessmodel schaalbaar, hoe doe je dat in de praktijk?
III. Creëer een cultuur van permanente innovatie, zodat dit proces na 2017 zich blijft repeteren.

Gastspreker wordt later bekend gemaakt.

Voor wie is het?

De insteek is dat per bedrijf een lid van het MT of de CEO/ondernemer zelf deelneemt samen met een jonge change maker (< 35 jaar) uit de eigen gelederen. We raden daarnaast aan om na de eerste sessie een (intern) projectteam samen te stellen om deze transitie in te zetten. Gezien de intensiteit van het programma (met name om het intern te vertalen en om te zetten in daadkrachtige veranderingen) is een open mindset voor innovatie van belang. Heilige huisjes kennen we niet, evenzeer als kaders. Wie de toekomst wil vormgeven moet de gevestigde belangen durven los te laten!

Er is plaats voor ongeveer zeven tot tien ondernemingen. Dit vanwege de persoonlijke begeleiding en kwaliteit van het programma.

Begeleiding van het traject is in handen van ondernemer Bernd Damme.

Future living, Dutch Design Week_Pagina_05_Afbeelding_0001

Bernd Damme is een jonge succesvolle ondernemer. Hij is in het verleden genomineerd voor diverse awards op het gebied van ondernemerschap. Als bekroning ontving hij samen met zijn compagnon Steijn Pelle in 2012 de titel: ‘de beste jonge ondernemer van Nederland’. Inmiddels is hij een veel gevraagd spreker, jurylid, lid van het Ondernemerspanel van BNR nieuwsradio en als mentor verbonden aan een tweetal startups.

Damme’s nieuwe uitdaging ligt bij House of Eléonore, een juwelen start-up in Amsterdam. Opgezet in samenwerking met Royal Asscher. Met House of Eléonore wil hij luxe toegankelijker en duurzamer maken. Inmiddels is de startup ook in Verenigde Staten van Amerika actief, opende ze hun eerste shop-in-shop met de Bijenkorf onlangs en gaven zo onlangs hun eerste catwalk show tijdens de Couture Week in Parijs.

De organisatie van ‘Future Living’ is in handen van Astrid van Leeuwen en in samenwerking met Bernd Damme zal het programma inhoudelijk vorm worden gegeven.

De investering

De investering Deelname (per onderneming, 2 personen) € 3950,- (ex BTW) Hiervoor krijg je:

1. Een krachtig, onderscheidend en toepasbaar businessmodel;
2. Deelname voor twee personen (inclusief locatie, food & beverage);
3. Vier workshops door experts, één per kwartaal;
4. Een bedrijfsbezoek;
5. (Telefonische) begeleiding indien gewenst;
6. Relevante literatuur (t.w.v. 150 euro per persoon);
7. Eventuele presentatie tijdens de DDW 2017 (extra vergoeding).

Tevens is het optioneel om in de loop van 2017 deel te nemen aan een inspiratie reis. Deze zal waarschijnlijk gaan naar Seoul, NYC of Sillicon Valley (nadere informatie volgt).

Locatie

huis-oudegein-frontfoto

Locatie Landgoed Oudegein (te Nieuwegein), Ridderhofstad en buitenplaats, is al jaren in het bezit is van dezelfde familie en niet eerder opengesteld voor publiek. In het midden van dit landgoed ligt, omgeven door water en omringd door een Engelse landschapstuin, het huis ‘Oudegein’. Dit bijzondere huis heeft de allure van vele adellijke geslachten, maar heeft alle gemakken voor de hedendaagse ondernemer. De rustieke omgeving, intieme sfeer, centrale ligging en gastvrijheid vormden de ideale uitvalsbasis voor de ‘Future Living’, waar het verleden inspiratie biedt voor de toekomst.

Deelnemen?

Voor deelname of meer informatie bel of mail Astrid van Leeuwen +31(0)650 243 165, astrid@interieurinstituut.nl

Uitnodiging Future Living

 

Klik hier voor de PDF > Uitnodiging NII Future Living

Verder op onze trendagenda

2 april Trenddag met Zuzanna Skalska

Word jij de nieuwe Cortina merkstrateeg?

NII in 2020

Gratis toegang tot de Maison&Objet

Vragen over events, trips of lidmaatschap?

Nederlands Interieur Instituut
Stationsweg 106
6711 PX EDE
info@interieurinstituut.nl

Neem gerust contact met ons op:

Edvard Daamen
Astrid van Leeuwen